Το ζώδιο του Σκορπιού, ο άθλος του Ηρακλή με τη Λερναία Ύδρα
Θα ασχοληθούμε με το ζώδιο του Σκορπιού στη βάση των εσωτερικών μηνυμάτων των άθλων του Ηρακλή. Οι άθλοι του Ηρακλή είναι δώδεκα και καθένας σχετίζεται με ένα από τα δώδεκα ζώδια της αστρολογίας. Αυτό εκ πρώτης όψεως μοιάζει εύκολα κατανοητό.
Όμως τα κλειδιά των διασυνδέσεων δεν ήταν γνωστά έως τον εικοστό αιώνα. Τότε που κάποιοι Διδάσκαλοι της Σοφίας αποφάσισαν να μας τα παραδώσουν και να αποτελέσουν κτήμα της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Μέχρι αυτή την παρέμβαση κανένας από τους μεγάλους εσωτεριστές και αστρολόγους δεν είχε κατορθώσει να βρει αυτά τα κλειδιά. Με τη μελέτη τους στο περιβάλλον της φιλοσοφίας, έγινε δυνατόν να αυξηθούμε στην κατανόηση του εαυτού και του κόσμου.
Έτσι, το ζώδιο του Σκορπιού σχετίζεται με τον άθλο της νίκης του Ηρακλή επί της Λερναίας Ύδρας.1 Θα προσπαθήσουμε λοιπόν εδώ με έναν όσο το δυνατόν σύντομο τρόπο, να αποκρυπτογραφήσουμε τον άθλο αυτό, για να κατανοήσουμε το σημαινόμενο αυτού του μύθου, τι είναι η Λερναία Ύδρα, αλλά και πως αντιμετωπίζεται. Διότι αλλιώς θα μείνουμε με μία μάλλον τρομακτική και χωρίς κατανόηση αίσθηση απέναντι στον μύθο ενός τέτοιου τέρατος.
Ο μύθος αυτός περιέχει πάρα πολλά και σημαντικά σημεία. Αλλά εμείς εδώ και λόγω των περιορισμών του μέσου θα αναφερθούμε συνοπτικά μόνο στη μάχη με τη Λερναία Ύδρα. Ο άθλος αυτός αποτελεί, συνολικά και σε όλες τις λεπτομέρειες του, ένα θέμα που σχετίζεται με το ζώδιο του Σκορπιού.
Σηματοδοτεί τις ψυχικές καταστάσεις, τις εμπειρίες-μαθήματα, τις δοκιμασίες που έρχεται αντιμέτωπος κάποιος κάτω από την επιρροή του ζώδιου αυτού. Όλα τα σημεία του μύθου (όπως και όλων των μύθων) περιέχουν ένα εσωτερικό όσο και πρακτικό μήνυμα ζωής. Ανασυρμένο απ’ ευθείας από τον πνευματικό κόσμο.
Ο μύθος της Λερναίας Ύδρας
Η Ύδρα είναι πλάσμα που ζει στο νερό. Η περιοχή της Λέρνης έχει πολλά νερά. Είναι διακλαδισμένα σε πολλά ρυάκια και ποταμάκια (ακόμα και σήμερα) και η Ύδρα ζει σε μία πηγή που ονομάζεται Αμυμώνη.
Το νερό είναι εικόνα και σύμβολο του κόσμου των συναισθημάτων, των συγκινήσεων και των επιθυμιών. Ο χώρος αυτός είναι ο κόσμος του αστρικού πεδίου και αρχηγέτης του είναι ο θεός Ποσειδώνας.
Ο άθλος αυτός του Ηρακλή λοιπόν, περιγράφει την εμπειρία και τους αγώνες του, μέσα στον αστρικό κόσμο των επιθυμιών του. Η Λερναία Ύδρα έχει εννέα κεφάλια και αυτό φυσικά δεν είναι τυχαίο.
Ο αριθμός εννέα είναι ο αριθμός της πληρότητας. Είναι ο αριθμός με τον οποίο μπορεί κάποιος να καταγράψει πλήρως τα πάντα. Κάθε κεφάλι της Λερναίας Ύδρας είναι μία ουσιώδης πλευρά της ύπαρξης της. Αλλά είναι και μία πλευρά ευρύτερα του αστρικού κόσμου στον οποίο ανήκει. Επίσης και κατ’ αντιστοιχία αυτά υπάρχουν και στην ύπαρξη του ανθρώπου στον κόσμο αυτό, με το δικό του αστρικό σώμα.
Το εννέα αποτελείται από τρεις τριάδες (3×3=9) που είναι τύποι εμπειριών. Τα συναισθήματα, οι συγκινήσεις οι επιθυμίες γίνονται αντιληπτά σαν εμπειρίες. Εννέα τύποι εμπειρίας συνιστούν μια πολύ καλή εικόνα κατανόησης του ζωδίου του Σκορπιού και των εμπειριών στις οποίες μας ωθεί.
Οι τρεις τριάδες
Υπάρχει μία αρχική τριάδα περιοχών εμπειρίας και δοκιμασιών. Τρεις κατηγορίες, που η κάθε μία αποτελείται εσωτερικά από μία τριάδα όμοιου τύπου εμπειριών. Έτσι λοιπόν, το βίωμα στον Σκορπιό περιέχει τρεις βασικές περιοχές εμπειρίας, δοκιμασιών, μαθημάτων ζωής.
Η πρώτη είναι οι ορμές (το ορμέμφυτο), η δεύτερη οι επιθυμίες και η τρίτη η προσωπική βούληση. Οι τρεις περιοχές αυτές της δοκιμασίας αφορούν στις τρεις όψεις της ανθρώπινης προσωπικότητας όπως συναντιόνται και ενώνονται στο φυσικό πεδίο. 2
Ορμές είναι οι φυσικές προτιμήσεις, ορέξεις και τάσεις που είναι έμφυτες στη ζωώδη φύση κι αυτές είναι κυρίως τρεις:
- Σεξ
- Τάση για ανέσεις
- Χρήμα
Οι επιθυμίες έχουν πιο λεπτεπίλεπτη φύση, και προκαλούν εξ αιτίας της φύσης τους, άμεσα αποτελέσματα στο φυσικό πεδίο. Δεν είναι έμφυτες στη ζωώδη φύση, και είναι πάλι τρεις στον αριθμό:
- Φόβος
- Εχθρότητα
- Φιλοδοξία ή επιθυμία για δύναμη-εξουσία
Η τρίτη περιοχή είναι δραστηριότητες του κατώτερου νου και είναι:
- Υπερηφάνεια
- Χωριστικότητα
- Σκληρότητα
Ο Σκορπιός θεωρείται από πολλούς το πιο «ύποπτο» ζώδιο για την εμφάνιση σκληρότητας. Το χειρότερο όμως είδος σκληρότητας δεν είναι η σκληρότητα η εκφρασμένη από τον χώρο του συναισθήματος, αλλά η νοητική σκληρότητα. Αυτό το σημείο δεν έχει κατανοηθεί αρκετά.
Στο βαθμό που κάποιος βγει νικητής από τις μάχες στις διαφορετικές αυτές κατηγορίες, έχει προχωρήσει στις απαιτούμενες διαδικασίες κάθαρσης. Ανακεφαλαιώνοντας συνεπώς, κάποιος έχει συνολικά να αποδείξει ότι δεν υπάρχουν σε αυτόν οι ακόλουθες καταστάσεις. Παρουσιάζονται με αριθμητική σειρά για διευκόλυνση.
Θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε πολύ χώρο και χρόνο για την ανάλυση καθεμιάς από τις εννέα αυτές όψεις. Εμείς όμως θα δώσουμε τις βασικές κατευθύνσεις. Αφήνοντας έτσι τον καθένα στον δικό του στοχασμό να βρει δικές του εφαρμογές και αναπτύξεις.
Ορμές
Σεξ
Τα αντίθετα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ιδιοτελώς ή να σμίξουν με έναν ανώτερο θεϊκό τρόπο. Οι απόψεις των πουριτανών, όπως και των ηδονιστών δεν είναι αποδεκτές. Αυτών που βάζουν ως σκοπό την όλο και μεγαλύτερη ικανοποίηση του σεξουαλισμού χωρίς ψυχικό και πνευματικό έρεισμα. Ομοίως και των αρνητών του σεξουαλισμού.
Ο ηδονισμός τα τελευταία χρόνια υποστηρίζεται ιδεολογικά και από τη λανθασμένη κατεύθυνση αποπροσανατολισμένων σχολών το χώρου της ευρύτερης ψυχολογίας και ψυχανάλυσης.
Φυσικές ανέσεις
Οι φυσικές ανέσεις είναι συνθήκες ζωής που θεωρούμε τις πρέπουσες, σκεπτόμενοι ιδιοτελώς. Η φιλοσοφία της άνεσης έχει φέρει σε ένα ψευτο-ηδυπαθές και αποκρουστικό αδιέξοδο τη μεγάλη πλειοψηφία των σημερινών ανθρώπων. Ρίξτε μια ματιά γύρω σας στους πολύ μαλακούς καναπέδες μπροστά από τις τηλεοράσεις στα σπίτια και θα καταλάβετε πολύ καλά αυτό το αδιέξοδο και την κατάντια.
Σήμερα πολύ εύκολα και όλο και πιο πολύ όλοι έχουν μάθει να απαιτούν ανέσεις. Οι σημερινές εικόνες του βάλτου όπου ζούσε η Λερναία Ύδρα, φέρουν και ετικέτες εφήμερα διάσημων εταιρειών.
Χρήμα
Το χρήμα είναι ενέργεια συμπυκνωμένη. Περιέχει τους κόπους και την ενεργειακή κατάθεση των ανθρώπων στους χώρους δουλειάς τους. Όλοι οι αγώνες των ανθρώπων συμπυκνώνονται και γίνονται ένα νόμισμα. Έτσι το χρήμα στην ουσία είναι προέκταση της ενεργειακής κατάστασης του ανθρώπου. Η απόκτηση ύλης και ενέργειας για ιδιοτελείς σκοπούς αποτελεί παρέκκλιση και βλάβη, που σήμερα ονομάζεται Ιδιοκτησία.
Η ενεργειακή αποθήκη του σώματος είναι το ηλιακό πλέγμα (3ο τσάκρα) και οι όποιες διαστροφές στη διαχείριση του χρήματος, όσο και η έννοια της Ιδιοκτησίας, αποτελούν βλάβες του τσάκρα αυτού. Το χρήμα που συγκεντρώνεται και κατακρατείται με ιδιοτέλεια αποτελεί ένα σημαντικό εμπόδιο στον δρόμο της ζωής.
Η επιβολή και επικράτηση της άποψης ότι η οικονομία είναι ανώτερη από την ηθική, τη δικαιοσύνη, τον ανθρωπισμό, τη φιλοσοφία είναι ένα σύμπτωμα τραγικής ιδεολογικής και ηθικής σήψης. Η επικράτηση της οικονομικής αντίληψης ως κεντρικής αντίληψης και αντιμετώπισης της ζωής, έχει σήμερα επεκταθεί σε απίστευτο βαθμό. Έχει αλλάξει την καθημερινότητα των περισσοτέρων ανθρώπων και έχει διαβρώσει τις συνειδήσεις.
Υπάρχει η τάση όλοι να ξέρουν πόσο κοστίζει κάποιο πράγμα, αλλά δεν ξέρουν τι ποιότητα έχει. Επιχειρείται όλα να μεταφραστούν σε χρήμα και συγχρόνως η αγορά αμφιβόλου αξίας προϊόντων εμφανίζεται ως η φθηνή και έξυπνη λύση. Η συγκέντρωση πνευματικού πλούτου έχει αξία; Αποτελεί πρακτικά μία συγκέντρωση δύναμης;
Ποια είναι μεγαλύτερη δύναμη, το χρήμα ή οι πνευματικές επιτεύξεις και αποκτήματα; Η τάση για συσσώρευση υλικού πλούτου για ιδιοτελείς σκοπούς, κάποια μέρα θα αντικατασταθεί από το δίκαιο μοίρασμα, σε μια πορεία προς την κοινοκτημοσύνη των αγαθών. Το ιδανικό τόσο του Πυθαγορισμού, όσο και της διδασκαλίας του Χριστού.
Επιθυμίες
Φόβος
Ο φόβος διέπει πολύ συχνά τις σημερινές δραστηριότητες. Δένει τα πόδια και δεν επιτρέπει το προχώρημα. Είναι η φάση που η Λερναία Ύδρα τυλιγόταν γύρω απ’ τα πόδια του Ηρακλή ακινητοποιώντας τον. Ο φόβος του αγνώστου, της ήττας, της γελοιοποίησης, του θανάτου κλπ είναι γνωστός σε όλους, αλλά όμως δεν πρέπει να αφήνεται να καθορίζει τη δράση μας. Πως μπορούν αυτοί οι φόβοι να ξεπεραστούν;
Ο Ηρακλής, στον άθλο της Λερναίας Ύδρας. δείχνει τον δρόμο του πώς γίνεται αυτό και θα το δούμε στη συνέχεια. Όταν επιτύχουμε να υπερνικήσουμε τους φόβους μας, θα πάψουν να κατευθύνουν τις πράξεις και τα σχέδια μας και θα περάσουν να είναι δευτερεύουσες καταστάσεις, κάτι απόμακρο από το κέντρο δράσης, σκέψης και αποφάσεων μας.
Κάποιες στιγμές όλοι έχουμε παραδείγματα του ότι ακόμα και το πιο δειλό άτομο όταν παρακινηθεί από ένα ανώτερο σκοπό, ένα ανώτερο ιδανικό, επιτυγχάνει μια ουσιαστική υπέρβαση όλων των φόβων του.
Εχθρότητα
Η εχθρότητα και το μίσος είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει τις σχέσεις με μία έντονη κατάσταση αρνητικοποίησης. Η ενδυνάμωση της μέσω της επαναληπτικής ενεργοποίησης της, εκθέτει σε μεγάλο βαθμό συνολικής αρνητικοποίησης το ίδιο το άτομο, αλλά και τους άλλους γύρω του.
Όταν η εχθρότητα, το μίσος απογυμνωθούν από το συναισθηματικό τους περιεχόμενο και καθαρθούν κάτω από το φως της πραγματικότητας και του αληθινού. Θα μετατραπεί σε μία δύναμη που θα στηρίξει το έργο του ανθρώπου στον απεγκλωβισμό από τον κόσμο οποιαδήποτε μορφής για χάρη της ουσίας της ψυχής, που είναι αυτό που ζωοποιεί κάθε μορφή.
Φιλοδοξία ή επιθυμία για εξουσία
Η επιθυμία απόκτησης και άσκησης εξουσίας, τόσο στην προσωπική και οικογενειακή μας ζωή, όσο και στην κοινωνική βρίσκεται σε έξαρση και καθορίζει τον τρόπο επιδίωξης των αντικειμενικών στόχων. Οι σχέσεις των ανθρώπων έχουν γίνει έδαφος διαρκούς σύγκρουσης και επιβολής εξουσίας του ενός πάνω τον άλλον. Μάλιστα αυτό συμβαίνει μεταξύ, υποτίθεται, αγαπημένων ατόμων, όπως συμβαίνει στις σχέσεις γονέων-παιδιών, εραστών, συζύγων κ.λ.π.
Με αυτό τον τρόπο ο κόσμος έχει μετατραπεί σε ένα τόπο γεμάτο δράματα. Τα μεγάλα ιδανικά που θα έπρεπε να τροφοδοτούν κάθε άνθρωπο, όπως είναι αυτά της αδελφότητας των ανθρώπων, της ανιδιοτελούς αγάπης, της συνεργασίας, του σεβασμού ανθρώπων και ιδανικών, της δικαιοσύνης, ξεθωριάζουν όταν η δίψα για εξουσία και η επιδίωξη της εμφανιστούν στα άτομα και τις κοινωνίες.
Τότε η ζωή ανθρώπων και κοινωνιών καταστρέφονται. Όταν η φιλόδοξη επιθυμία για εξουσία καθαρθεί, μετουσιώνεται σε δύναμη θέλησης για την επίτευξη των στόχων της θέλησης να εργαστεί κάποιος για ένα ανώτερο σκοπό και για το κοινό καλό. Τότε η αγάπη και η δύναμη ενώνονται και εμπλουτίζει η μία την άλλη.
Κατώτερος νους
Υπερηφάνεια
Η υπερηφάνεια αποτελεί διανοητική ικανοποίηση, η οποία καθιστά το νου φραγμό στην επιδίωξη της ψυχής να ελέγξει την προσωπικότητα. Οι διάφορες όψεις της, υπερηφάνεια, έπαρση, υπεροψία, δημιουργούν ένα σκληρό πυρήνα που εγκλωβίζει τον άνθρωπο πολύ ισχυρά.
Έτσι η κατάσταση αυτή ενισχύεται από ιδέες που διογκώνουν το εγώ και έτσι εμποδίζεται η επαφή και η συνένωση με τους άλλους συνανθρώπους και η βίωση της έννοιας της ανθρωπότητας και της αδελφότητας των ανθρώπων. Το ότι εξ αρχής ο Ηρακλής επέλεξε να πάρει μαζί του τον Ιόλαο δείχνει ακριβώς το ότι δεν έμεινε στην πλευρά διόγκωσης του εγώ και της ανωτερότητας του, αλλά επέλεξε να ζητήσει τη συνεργασία.
Οι τάσεις έπαρσης και διόγκωσης του εγώ θα πρέπει να αντικατασταθούν από την υπέρβαση του εγώ και από τις δυνάμεις της θυσίας και της υποταγής απέναντι στο έργο που πρέπει κάθε φορά να επιτευχθεί.
Χωριστικότητα
Χωριστικότητα είναι η στάση αποκοπής, απομόνωσης, ελιτισμού, η οποία κάνει το νου εμπόδιο στις ορθές σχέσεις μέσα στην ομάδα. Ο αναλυτικός νους διαχωρίζει σε τμήματα και κατηγορίες, αν όμως ξεχαστεί ο στόχος της τελικής σύνθεσης, τότε επικρατεί η διάσπαση, η διαφορετικότητα, η σύγκρουση.
Η χωριστικότητα δημιουργεί νοητική αρνητικοποίηση και πλήττει ανθρώπους ανεξαρτήτως ιδεολογιών και δογμάτων. Έτσι βλέπουμε μια διαρκή διόγκωση των συγκρούσεων και διαφωνιών μεταξύ οπαδών θρησκευτικών δογμάτων, πολιτικών παρατάξεων κ.λ.π.
Όταν επικρατούν οι τάσεις της χωριστικότητας παραβλέπεται η ουσιαστική βάση των πραγμάτων, αυξάνεται ο ανταγωνισμός, ο φανατισμός και η νοητική τύφλωση. Πρέπει ο κόσμος και τα προβλήματα του αντιμετωπιστούν από την ενωτική ανθρωπιστική σκοπιά τους, στη βάση των αντικειμενικών αξιών και των αρετών του ανθρώπου.
Η χωριστικότητα τότε εξαφανίζεται και τη θέση της παίρνει η πνευματική μέθεξη, που θα οδηγήσει τους ανθρώπους στην ουσιαστική ενότητα τους, στην κατανόηση της εναρμόνιας διαφορετικότητας τους.
Σκληρότητα
Σκληρότητα είναι η ικανοποίηση με τις μεθόδους της προσωπικότητας, η οποία καθιστά το νου όργανο της αίσθησης εξουσιασμού. Η ευχαρίστηση να βασανίζει κάποιος κάποιον άλλο, να τον πονάει, να τον εξευτελίζει, είναι μια σοβαρή ασθένεια. Πριν αυτή η ασθένεια θεραπευτεί δεν μπορεί κάποιος να θεωρεί ότι έχει ξεφύγει από το βασίλειο των ζώων.
Καθημερινά βλέπουμε να γίνονται γνωστά γεγονότα αποκρουστικής βίας που συμβαίνουν μέσα σε οικογένειες. Άλλοτε μεταξύ συζύγων, άλλοτε γονέων προς παιδιά κλπ. Ο βασανισμός των ζώων είναι επίσης καθημερινό φαινόμενο.
Ασκείται τόσο για την αρρωστημένη προσωπική απόλαυση και διασκέδαση των δραστών, όσο και για τη διεκπεραίωση του κύκλου εργασιών της παραγωγής διατροφικών προϊόντων, προϊόντων ένδυσης κλπ.
Όταν αυτό το εσωτερικό τέρας εξοντωθεί, θα κυριαρχήσει η συμπόνια προς όλα τα όντα. Η μάχη αυτή θα κερδηθεί όταν ο άνθρωπος δει την κατάσταση αυτή κάτω από το φως του ορθού λόγου, της διάκρισης του αληθινού από το μη αληθινό και της συμπόνιας προς όλα τα όντα, που συμβαδίζουν με εμάς στον ίδιο ανηφορικό δρόμο, σ’ αυτήν τη φωλιά του σύμπαντος που είναι ο πλανήτης Γαία.
Όταν όλα αυτά τα εννέα λάθη γίνουν αντιληπτά και υπερνικηθούν, το αποτέλεσμα που θα αποκομιστεί θα είναι διττό:
- εδραίωση ορθών σχέσεων με τη ψυχή και
- εδραίωση ορθών σχέσεων με το περιβάλλον.
Τα δύο αυτά αποτελέσματα είναι ο ουσιαστικός στόχος και το κατά βάθος επιδιωκόμενο όλων των δοκιμασιών στο Σκορπιό.
Ο τρόπος της μάχης στο αστρικό
Στον άθλο της Λερναίας Ύδρας ο Ηρακλής δεν πηγαίνει μόνος του για την εκπλήρωση του, αλλά παίρνει μαζί του τον ανιψιό του Ιόλαο. Αυτό τονίζει την έννοια της σχέσης με τον άλλο και το ότι πρέπει να εφαρμοστεί και να αποδειχθεί η αφομοίωση της σωστής λειτουργίας της συνεργασίας και της ομαδικότητας.
Μάθημα που ξεκίνησε στον Ζυγό, αλλά στον Σκορπιό παίρνει περισσότερο την έννοια της ορθής συμμετοχής στην ομάδα. Αυτό ήταν και η αιτία που ο Ευρυσθέας- που φέρεται γενικά να μην διαθέτει παρά μόνο τον κατώτερο υλιστικό νου- δεν αποδέχθηκε αυτόν τον άθλο ως επιτυχή, επειδή δεν τον ολοκλήρωσε μόνος του ο Ηρακλής.
Αλλά όμως πνευματικά ήταν ακριβώς αυτό που έπρεπε να έχει γίνει και ο τρόπος του έγινε αποδεκτός από τους θεϊκούς νόμους.
Ο Ηρακλής αρχικά επιτέθηκε στη Λερναία Ύδρα, χτύπαγε ένα κεφάλι της με το ρόπαλο του και μετά το έκοβε με ένα δρεπάνι. Αμέσως όμως είδε με έκπληξή του και τρόμο, ότι κάθε του επίθεση έκανε την Ύδρα πιο δυνατή. Από κάθε κομμένο κεφάλι ξεφύτρωναν δύο νέα. Όσο την πολεμούσε, τόσο αυτή δυνάμωνε!
Τότε, όπως λέει ο μύθος, με τη βοήθεια της θεάς Αθηνάς βρήκε τη λύση. Ζήτησε από τον Ιόλαο να ανάψει φωτιά και να φέρει έναν αναμμένο δαυλό. Ο Ηρακλής χτύπαγε, μετά έκοβε το κεφάλι της Ύδρας και αμέσως ερχόταν ο Ιόλαος με τον αναμμένο δαυλό και έκαιγε το κομμένο μέλος της Ύδρας.
Αυτή η τεχνική πράγματι αποτέλεσε τη λύση του προβλήματος. Από την πληγή του κομμένου κεφαλιού της Ύδρας δεν έβγαιναν πλέον νέα κεφάλια. Αυτό το σημείο του μύθου μας δίνει την πληροφορία της αντιμετώπισης.
Όταν επιτεθούμε στα πάθη και τις επιθυμίες μας προσπαθώντας να τα εξοντώσουμε με εμπάθεια, απέχθεια ή εχθρότητα, είναι τέτοια η λειτουργία και η γονιμότητα του αστρικού κόσμου, που είναι σαν να ρίχνουμε λάδι στη φωτιά.
Αμέσως ο αστρικός κόσμος φουντώνει και στη θέση τους φυτρώνουν δύο άλλες αστρικές τάσεις (συναισθήματα, επιθυμίες κτλ). Η επιθετική τακτική διακοπής μιας επιθυμίας, μιας συνήθειας, χρησιμοποιεί ενέργεια του ίδιου του επιθυμητικού χώρου και αυτό ενδυναμώνει την επικρατούσα αρνητικότητα στον χώρο αυτό.
Η νίκη και η ουσιαστική αφαίρεση των αρνητικών στοιχείων του κόσμου των παθών, συναισθημάτων και επιθυμιών μας έρχεται μόνο με τη χρήση της φωτιάς. Το νερό είναι όπως είπαμε ο κόσμος των επιθυμιών, ενώ η φωτιά είναι ο αμέσως ανώτερος του κόσμος, της νόησης.
Εδώ κρύβεται και το έδαφος από το οποίο μπορούμε να κατανοήσουμε και να διακρίνουμε τις διαφορές και τη σχέση των δύο αυτών κόσμων, κάτι που στη συντριπτική σήμερα πλειοψηφία δεν έχει ακόμα γίνει κτήμα. Γιατί η νόηση, η σκέψη της πλειοψηφίας, όπως έχουμε πει και άλλες φορές, δεν είναι αυτόνομη.
Αποτελείται από ένα κράμα έξεων, έλξεων και αποστροφών αναμεμιγμένων με ανακλαστικές σκέψεις. Αυτή η κατάσταση ονομάζεται καμα-μανασική. Όρος Ινδουϊστικός, όπου κάμα σημαίνει επιθυμία & μανάς σημαίνει νους. Στην παρούσα περίοδο της ανθρωπότητας δεν υπάρχει ακόμα σκέψη ανεξάρτητη από τα πάθη, τις ηδονές, τον πόνο, τις αποστροφές και τις έλξεις. Η σκέψη είναι εξαρτώμενη και συμπεπλεγμένη με αυτά.
Στον τρόπο επίτευξης του άθλου αυτού κρύβεται το μεγάλο μυστικό του ρόλου και του τρόπου της νοήσεως. Είναι αυτό που η ανθρωπότητα σαν σύνολο, αλλά και ο άνθρωπος ως άτομο που πρέπει να κατανοήσει.
Τότε μόνο γίνεται άρση της υποκρυπτόμενης αρνητικότητας των βάλτων του αστρικού κόσμου, που μπλοκάρουν τη ροή και τη γόνιμη δημιουργική συμμετοχή στη ζωή. Όταν από τη δράση των γήινων γεγονότων αρθεί κάποιος στο επίπεδο του νοητού κόσμου και της αιτιολογικής νόησης.
Υπάρχει και μια άλλη άποψη του μύθου όπως εκφράζεται από κάποια Σχόλια αρχαίων εσωτεριστών, που αφορούν στον τρόπο αντιμετώπισης της Λερναίας Ύδρας από τον Ηρακλή. Εκεί αναφέρεται ότι όσο ήταν η Ύδρα μέσα στον βάλτο και στο υγρό περιβάλλον της κατοικίας της ο Ηρακλής αδυνατούσε να τη νικήσει.
Τότε τη σήκωσε με τα χέρια του ψηλά και την κράτησε εκεί. Η Ύδρα μακριά από το υγρό περιβάλλον όπου μπορούσε να αντλεί δύναμη, και εκτεθειμένη στον αέρα, τη θερμότητα και το φως του Ήλιου, άρχισε σταδιακά να χάνει τη δύναμη της έως της τελικής πτώσης της.
Αυτή η εκδοχή δεν αποτελεί ουσιαστική απόκλιση από την πιο διαδεδομένη άποψη που πιο πάνω προαναφέραμε ως προς τον τρόπο. Το ότι σήκωσε ψηλά την Ύδρα δείχνει ότι μετέφερε τη λύση του προβλήματος στον ανώτερο κόσμο από αυτόν του αστρικού, που είναι ο νοητικός.
Ο αέρας, η θερμότητα και το φως είναι σύμβολα και σχετίζονται με τις όψεις και τον τόπο της νόησης. Το πνεύμα έχει σαν σύμβολο τη φωτιά, ενώ ο αέρας είναι σύμβολο της λεπτής υφής και της δραστικότητας του νοητού κόσμου που απαιτείται ώστε μέσα της να αναπτυχθεί η φωτιά της νόησης.
Η χρήση των εργαλείων της νόησης ο ορθός λόγος, η αιτιολογούμενη λογική, η διάκριση είναι αυτά που θα μας οδηγήσουν στη λύση των αστρικών καταστάσεων του φόβου, του σεξισμού, της απάνθρωπης σκληρότητας, της μαλθακότητας της άνεσης κτλ.
Αυτό σχετίζεται με την εμφάνιση του Ερμή ως ιεραρχικού κυβερνήτη του Σκορπιού. Που αποτελεί την ανώτερη, την πιο πνευματική, την πιο ουσιαστική θέση του μέσα στον ζωδιακό. Η θέση από την οποία λάμπει μέσα στην πράξη της ένυλης ζωής μας και που αποκαλύπτεται στο ζώδιο του Σκορπιού.
Ποιος να το περίμενε από αυτούς που ασχολούνται με την αστρολογία; Αυτό είναι και ένα σημείο που φανερώνεται ΜΟΝΑΔΙΚΑ η σημασία της εμφάνισης του φωτός της Εσωτερικής Αστρολογίας μέσα στα σκότη του 20ου αιώνα. Το σημείο της Ελπίδας μας! Αυτή η στιγμή που περιμέναμε για χιλιετίες χιλιετιών οι ασχολούμενοι.
Επίλογος
Οι επιρροές του Σκορπιού φέρνουν τον άνθρωπο αντιμέτωπο με τους εννέα χώρους που αναφέραμε, μέσα από εμπειρίες και συνθήκες. Η περιοχή του Σκορπιού όπως και κάθε άλλου ζωδίου δεν αντιμετωπίζεται σε μία μόνο ζωή. Έτσι μπορεί στην παρούσα ζωή του κάποιος να βιώνει κάποιο από τους εννέα τόπους εμπειρίας ειδικώτερα. Λέγεται από τον χώρο του εσωτερισμού και των αρχαίων Γραφών ότι ειδικά στο ζώδιο του Σκορπιού συνήθως γίνονται εννέα ενσαρκώσεις.
Οι εμπειρίες ευχάριστες και δυσάρεστες θα οδηγήσουν όπως είναι φυσικό κάποιους να περάσουν με επιτυχία τις δοκιμασίες, ενώ για κάποιους θα αποτελέσουν αφορμή για να βουλιάξουν ακόμα περισσότερο στο λάθος.
Μέχρις ο πόνος, που είναι ο καρπός του Λάθους, να τους φέρει και αυτούς στην πλευρά των νικητών. Ο Σκορπιός μεταφέρει τη δοκιμασία στον στίβο της ζωής του φυσικού κόσμου μέσω του Άρη τόσο σε φυσικό όσο και σε ψυχικό επίπεδο.
Έτσι έχουμε τον μαχητή για το «ευ ζειν» στην καθημερινότητα και τον ψυχικό μαχητή για την ουσιαστικοποίηση αυτού του ευ ζειν. Τότε η ζωή του ανθρώπου αγκυροβολείται στον ουρανό, στο νοητικό και τους υπερνοητικούς κόσμους της ενορατικότητας και η ολοκλήρωση του ανθρώπου έχει κάνει ένα μεγάλο και πολύ σημαντικό βήμα.
Ένα άκρως απαραίτητο βήμα που απαιτείται πριν εισέλθει κανείς στον χώρο της συγκέντρωσης, πύκνωσης και συστόχευσης των δυνάμεων στον Τοξότη.
Σε ένα ανώτερο πιο πυρηνικό επίπεδο οι δοκιμασίες του Σκορπιού έχουν ουσιαστικά τριών ειδών στόχους, καθώς αφορούν στην ετοιμότητα των τριών όψεων της προσωπικότητας:
- τον αναπροσανατολισμό της προσωπικότητας προς τη ζωή της ψυχής
- την επιβεβαίωση της ετοιμότητας για μύηση
- το να δειχθεί ευαισθησία στο Θείο Σχέδιο κι έτσι να καταστεί ο προσηλωμένος μαθητής με την έναρξη της εμπειρίας του στο επόμενο ζώδιο του Τοξότη.
Ο Άρης μετά από το Έργο και την Περιπέτεια του στον Κριό σαν εξωτερικός κυβερνήτης και στον Σκορπιό σαν εσωτερικός κυβερνήτης, βρίσκει επιτέλους τη θέση που αρμόζει στην τελειότερη μορφή του και γίνεται ιεραρχικός κυβερνήτης του Τοξότη.
Τέτοια είναι η μαγεία της Εσωτερικής Αστρολογίας και γι’ αυτό την αγάπησα. Ποια άλλη αστρολογία μπόρεσε να αποδώσει αυτές τις αλήθειες; Αυτό φυσικά δεν είναι μια διαδικασία απλά αστρολογικής σημασίας. Είναι το δικό μας ανθρώπινο ταξίδι ως μεταλλακτών ή τόπων καθρεπτισμού των μεταλλάξεων του πλανητικού επιπέδου.
- The Labors of Hercules – by Alice Bailey & Djwhal Khul ↩︎
- Esoteric Astrology (Scorpio the Scorpion) p.203 – p.206 by Alice Bailey & Djwhal Khul ↩︎