Η ημερομηνία 02 02 2020, η Υπαπαντή και το Μονόχορδο
Η ετυμολογία της λέξης «υπαπαντή» είναι: ὑπό + ἀπό + ἀντάω/ἀντῶ και το ρήμα «ἀντῶ» σημαίνει έρχομαι απέναντι πρόσωπο με πρόσωπο, συναντώ. Ομόρριζες είναι οι λέξεις: συναπαντώ, συναπάντημα, προϋπαντώ, προϋπάντηση, συναντώ, συνάντηση, απαντώ, απάντηση, αγνάντι, αγναντίζω, αγναντεύω, απέναντι, ενάντιος κ.α. Ακόμα και η πρόθεση «ἄντα» που χρησιμοποιείται στις ηλικίες είναι ομόρριζη – τριάντα, σαράντα κτλ και δίνει την έννοια ότι έφτασες κάπου ηλικιακά.
Οι χρησιμοποιούμενες προθέσεις στην λέξη υπαπαντή δείχνουν ότι συναντώ κάποιον μυστικά: ὑπό + ἀπαντῶ. Χρησιμοποιείται για την συνάντηση του σαραντισμένου βρέφους Ιησού με δύο άτομα που διέθεταν προφητικό χάρισμα, τον γέροντα Συμεών και την Άννα (δεν πρόκειται για την μητέρα της Μαρίας), στον ναό όταν τον πήγε για εξαγνισμό η μητέρα του, τελετή που γίνεται και σήμερα όταν το βρέφος γίνει σαράντα ημερών. Το μυστικό έγκειται στο ότι υπήρξε εσωτερική, μυστική, μυστικιστική αναγνώριση του Χριστού ως Μεσσία στο πρόσωπο του Ιησού.
Η Άννα και ο Συμεών στο κατά Λουκάν Ευαγγέλιο (β΄22-40) αναγνώρισαν στο πρόσωπο του βρέφους τον Μεσσία, τον Απεσταλμένο, τον Χριστό. Είναι η πρώτη αναγνώριση του Χριστού μέσα στην κοινωνία των ανθρώπων και γι’ αυτό θεωρείται μία από τις δώδεκα μεγάλες εορτές του Χριστιανισμού.
Αυτή η μέρα έχει συμπέσει με την σημερινή σημαντική ημερομηνία 02-02-2020. Η ημερομηνία αυτή είναι συμμετρική ως προς το κέντρο της 0202|2020 και παραμένει ίδια αν διαβαστεί και από τις δύο κατευθύνσεις απ’ την αρχή προς το τέλος και αντίστροφα. Έχει δύο συμμετρίες, μία εσωτερική και μία εξωτερική, μία κάθετη και μία οριζόντια και εξ αυτού περιέχει το σύμβολο του σταυρού. Αποτελείται από τέσσερις δυάδες, αθροίζει σε 8,[2+2+2+2=8] και σχετίζεται με την πλήρη έκφραση της δυάδας στους τρεις κόσμους αφού είναι ο κύβος του 2,[2x2x2]. Να σημειώσουμε την σπανιότητα της ημερομηνίας παρατηρώντας ότι θα δημιουργηθεί μία ημερομηνία με αυτά τα χαρακτηριστικά ξανά στις 12-12-2121 σε 101 χρόνια, ενώ η προηγούμενη ήταν στις 11-11-1111. Να παρατηρήσουμε ότι η προηγούμενη ημερομηνία του 1111 αθροίζει επίσης στον αριθμό 8,[1+1+1+1+1+1+1+1=8]. Αυτά ισχύουν παγκόσμια και εκεί έγκειται η σπανιότητα της, επειδή στην Αμερική και σε όσα κράτη υιοθετούν το σύστημα της, μπαίνει πρώτα ο μήνας.
Ο κύβος της δυάδας είναι η οκτάδα ή οκτάβα (οκτώ νότες) που βρίσκεται στο μέσον της χορδής και την χωρίζει σε δύο ίσα και ταυτόφωνα μέρη. Είναι η πρώτη εμφάνιση της δυάδας στον υλικό κόσμο ως οντότητας (Είναι), ενώ στην τετράδα [2×2] η δυάδα εμφανίζεται κινητικά χαρακτηρίζοντας την έκταση της πορείας (Γίγνεσθαι). Στην θεωρία της αρχαίας ελληνικής μουσικής, η τετραδική απόσταση δύο οκτάβων που είναι το ένα τέταρτο της χορδής, αποτελεί την έκταση της πορείας του «Τέλειου Μείζονος Συστήματός» της. Με αυτό τον τρόπο οριοθετείται ως το μεγαλύτερο διάστημα στο οποίο οφείλει να αναπτυχθεί η μελοποιία, η ανάπτυξη και η εκδήλωση του μέλους, μιας μελωδικής γραμμής, μιας μελωδίας. Σαν τοποθέτηση μια τέτοια προσέγγιση αποτελεί ένα ψήγμα της διδασκαλίας του Μονοχόρδου του Πυθαγορισμού συνδεδεμένο και αναπτυγμένο με επιμέρους πληροφορίες.
Η ογδοάδα είναι η οντολογική εμφάνιση, η ολοκλήρωση της δυάδας- ως Είναι- και αυτό σχετίζεται με το ζώδιο των Διδύμων που είναι η πρωταρχική εμφάνιση της δυάδας ως δύο ταυτοφωνούντων, ομοφωνούντων μερών. Αυτό σχετίζεται με το ότι οι Δίδυμοι είναι το πρωταρχικό ζώδιο από το οποίο εκδηλώνεται στον κόσμο μας η δεύτερη ακτίνα της Αγάπης – Σοφίας. Από τον Σμαράγδινο Πίνακα του Ερμή του Τρισμέγιστου στην ογδοάδα δίνεται η εξής φράση κατά τον Πέτρο Γράβιγγερ με τον οποίο συμφωνούμε: «Θέλεις οὕτω ἀποκτήσει πᾶσαν του Κόσμου τήν δόξαν καί πᾶσα σκοτία θέλει στῇ μακράν σου». Θα κατακτήσεις με αυτόν τον τρόπο όλες τις όψεις του Κόσμου και όλα τα σκοτάδια θα μείνουν μακριά σου.
Βλέπουμε εδώ πώς συμπλέκονται και συναντιόνται οι έννοιες των Διδύμων με την τάση πολυγνωσίας τους και η ογδοάδα που περιέχει όλη την γνώση του Κόσμου. Το μυστήριο βέβαια που αναδύεται εδώ είναι ποια είναι η σχέση της γνώσης, που υπόσχεται η δυάδα και ολοκληρώνεται η αναζήτησή της στην ογδοάδα, με την Σοφία. Είναι η πολυγνωσία Σοφία; Όχι δεν είναι! Γι’ αυτό ο Ιησούς δίδασκε: «Τί ὠφελήσει ἄνθρωπον ἐάν κερδήσῃ τόν κόσμον ὅλον καί ζημιωθῇ τήν ψυχήν αὐτοῦ;». Tι αξία έχει να κερδίσεις όλο τον κόσμο αλλά να χάσεις την ψυχή σου, που σημαίνει, να χάσεις την ενοποιητική δύναμη σου. Αυτό που επιτυγχάνεται από την απόκτηση γνώσεων με τον σωστό τρόπο, είναι να ανακαλυφθεί η υποκρυπτόμενη ενότητα των πάντων. Aυτό που λέει η δυάδα το κάνει με τον δικό της αναλογικό τρόπο: «Τό πρός τά κάτω, ἀναλογεῖ μέ τό πρός τά ἄνω, καί τό πρός τά ἄνω εἶναι ἀνάλογον μέ τό πρός τά κάτω, διά τήν ἐπιτέλεσιν τῶν θαυμασίων τοῦ Ἑνός» αναφέρει ο Σμαράγδινος Πίνακας για την δυάδα. Ο διαισθητικός νους μόνο μπορεί να βρει τον ενωτικό μίτο και να μας οδηγήσει στην Σοφία.
Ο τρόπος της δυάδας στηρίζεται στην διαίσθηση και έτσι επί της ουσίας στους Διδύμους αναζητείται η υποκρυπτόμενη ενότητα μέσα στην πληθώρα των γνώσεων. Αυτός είναι ο ανώτατος σκοπός του ζωδίου και είναι το αίτημα που φέρνει την Σοφία. Η φράση του Ηράκλειτου «τά πάντα ρεῖ» είναι ακριβώς η αναγνώριση της θεάς Ρέας (ροής) ως της υποκρυπτόμενης Μητέρας των Πάντων. Η ροή, η κίνηση είναι ο δρόμος και το παράγωγο της δυάδας. Η Τιτανίδα Ρέα έσωσε την δεύτερη ακτίνα του γιου της Δία για να επαναφέρει την υποκρυπτόμενη ενότητα και πηγή της Αγάπης-Σοφίας. Αυτό σχετίζεται με το ότι η Γη, ως εικόνα της Μεγάλης Μητέρας Ρέας, είναι ο ιεραρχικός κυβερνήτης των Διδύμων. Η Γη εδώ λειτουργεί ως πέπλο της Ρέας.
Η δυάδα έχει δύο βασικές εκφράσεις, την Ομοιότητα και την Διαφορετικότητα. Ως ο κύριος και βασικός εκφραστής της διαφορετικότητας, πάντα ανησυχούσε τους φιλοσοφούντες και θεολογούντες εκ του ότι αν η διαφορετικότητα υπερίσχυε της ομοιότητας τότε θα είχαμε την πηγή κάθε χωριστικότητας και αυτό όντως εμφωλεύεται ως πιθανότητα. Όμως δεν θα πρέπει να αφήνουμε το Μερικό να επικαλύπτει το Όλον και την Αλήθεια να περικόπτεται.
Ο αραβικός αριθμός 2 που σήμερα χρησιμοποιούμε αποτελεί μια ένδειξη της διαφορετικότητας και εξ αυτού είναι κατώτερος ως σύμβολο από το β που χρησιμοποιείτο από το ελληνικό σύστημα αρίθμησης. Αυτό αποτελεί μία ένδειξη της φιλοσοφικής ισχύος των δύο συστημάτων. Ο αριθμός 2 αποτελείται από τις δύο βασικές γραμμές, την καμπύλη και την ευθεία. Το β αποτελείται από δύο όμοια ημικύκλια. Βλέπουμε έτσι ότι το αραβικό σύμβολο του 2 ενισχύει την όψη της διαφορετικότητας της δυάδας, ενώ το σύμβολο του β ενισχύει την όψη της ομοιότητας και της ταυτοφωνίας όπως ενσαρκώνεται μέσα στην δυάδα. Αυτό είναι τεράστιας φιλοσοφικής και βιωματικής σημασίας.
Από αυτά παρατηρούμε μία σπανιότατη συγκυρία και δεν μπορεί να μην ανταποκριθεί η ευαισθησία μας στο μεγαλειώδες των υπονοούμενων. Να προσθέσουμε ότι η Υπαπαντή του Χριστού έγινε 40 ημέρες από την γέννηση Του και ο σαράντα είναι ένα αριθμός που πολύ βλέπουμε να σχετίζεται με την ανάπτυξη της δυάδας και την ημερομηνία 02-02-2020. Κάποιοι συμβολισμοί βρίσκονται εδώ κρυμμένοι που αν τους δούμε με την ματιά των εσωτεριστικών ιδεών, βλέπουμε ότι πρόκειται για μια ημερομηνία καμπή που χαρακτηρίζει και οριοθετεί, ως φάρος, τα παρελθόντα, τα παρόντα και τα μέλλοντα. Αναφερόμενοι στο μέλλον δεν μπορούμε να μην λάβουμε υπόψη ότι κάτι τέτοιο δεν θα εμφανιστεί ξανά μέχρι την 12-12-2121 που χρονικά βρίσκεται πλέον μέσα στην εποχή του Υδροχόου πλήρως.
Τι περιέχει λοιπόν η συγκυρία, η «σύμπτωση» αυτή; Είναι τόσο δυναμική που δείχνει να περιέχει μια Νομοτέλεια; Είναι μία δήλωση που αφορά στην επάνοδο του Χριστού για την ολοκλήρωση του Έργου Του από τους Αιώνες καθορισμένη;